Zoekmachineoptimalisatie

Bij zoekmachineoptimalisatie komt héél veel kijken,
namelijk ook een stukje advies en meestal ook ontwikkeling.

Bij het advies moet vooral gekeken worden hoe de zoekmachine optimalisatie binnen uw bedrijf toegepast moet gaan worden.
Het is namelijk niet zo dat ik uw site optimaliseer, en dat het dan klaar is, dat dan opeens uw site goed scoort en op nummer één staat.
Zo werkt het, helaas voor u, niet. Het moet een continu proces binnen uw bedrijf worden.
Daarom is het belangrijk dat de optimalisatie van uw website direct in verband wordt gebracht met adviseren en trainen van u en uw personeel.

Ook is het zo dat bij het optimaliseren van uw website voor zoekmachines, de gebruikerservaring van uw bezoekers niet vergeten moet worden.
Wat goed is voor zoekmachines, gaat namelijk niet altijd hand in hand met het gemak voor de bezoekers.
De zoekmachine moet eigenlijk op een gestructureerde manier door de site heen kunnen, terwijl de bezoeker op de wenken bedient wil worden en altijd alles bij de hand wil hebben.

Voor de kennis met betrekking tot zoekmachines, en daarnaast het optimaliseren voor zoekmachines, heb ik héél veel zelfstudie gedaan,
en vooral heel veel in de praktijk gebracht en ‘afgekeken’.
Daarnaast heb ik bij SEOguru.nl een cursus zoekmachine optimalisatie voor webontwikkelaars gevolgd, puur om mijn kennis op dit gebied te toetsen.
Ik profileer mij echter niet als zoekmachinespecialist,
maar in de praktijk kan ik mijzelf goed meten met bedrijven die zich wel als zodanig in de markt zetten.

Aan de hand van bezoekersstatistieken van uw website, concurrentieanalyses, zoektermanalyses en het aanbod op uw website (of juist wat er niet op staat), wordt gekeken hoe uw site geoptimaliseerd kan worden.
Daarna kan aan dezelfde statistieken gezien worden in hoeverre de optimalisatie effect heeft gehad, daar moet immers een omslag zichtbaar worden.